Overzicht van te behandelen klachten
Hoofd migraine: diverse soorten, clusterhoofdpijn, aangezichtspijn, kaakpijn (voorzover gebitsproblemen zijn uitgesloten), bijholteproblemen, div. vormen van haaruitval, div. oogaandoeningen
Nek: nekpijn, bewegingsbeperkingen, whiplash, uitstralende pijn naar hoofd/armen/bovenrug, drukgevoel in de keel
Rug (onder uitsluiting van hernia met noodzaak tot operatie):
alle rugpijnen met/zonder uitstraling, bewegingsbeperkingen, syndroom van Tietse
Ademhalingsorganen: diverse longklachten, overmatige slijmproductie, hoesten, benauwdheid, verlies van reukvermogen, allergische klachten
Buik (onder uitsluiting van kwaadaardige aandoeningen en/of noodzaak tot operatie):
pijnen in gehele buik, spastisch colon, obstipatie, diarree, spijsverteringsstoornissen, diverse functiestoornissen van organen, blaas/prostaatklachten
Neurologische problemen: zenuwontsteking, gedeeltelijke verlamming, restverschijnselen na hersenbloeding, gevoelsstoornissen, spanningstoestanden, pijnen met onduidelijke oorzaak, 'bovenste kwadrant' syndroom
Gewrichtsklachten: bewegingsbeperkingen, pees/kapselontsteking, arthrose, artritis
Huidaandoeningen: pijnlijke/hinderlijke littekens, gordelroos in vroeg stadium, slecht genezende verwondingen, eczeem van diverse oorsprong, beginnende/matige psoriasis, haaruitval, schimmel/gistindecties
Bloedsomloop: hoge bloeddruk, hartkloppingen, koude handen/voeten (Raynaud), rokers -of etalagebeen, vochtstuwing
Hormoonsysteem: schildklierproblemen, menstruatiestoornissen, overgangsklachten, opvliegers, gejaagdheid, afweerstoornissen
Diversen: candida, vermoeidheidssyndroom, sporttrauma's, spierstijfheid, vroegtijdige verouderingsverschijnselen, Sudeck'se dystrofie (vroege stadia)
AllergieŽn: hooikoorts, voedingsintolerantie